اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

معلم یزدی، درخانه‌ ماندن شاگردانش را به بازی و ورزش تبدیل کرد+ فیلم

یک معلم ورزش در مدرسه ابتدایی پسرانه یزد توانست با تهیه کلیپ‌های ورزشی و ارسال برای دانش آموزان پر جنب‌وجوش مدرسه، شاگردانش را به در خانه ماندن تشویق کند و خانه آنان را به باشگاه ورزشی تبدیل نماید.

معلم یزدی، درخانه‌ ماندن شاگردانش را به بازی و ورزش تبدیل کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، روزهای کرونایی و تعطیلات اجباری آن برای همه اقشار جامعه به‌خصوص معلمان خاطرات فراموش‌نشدنی تلخ و شیرینی را ماندگار کرده است و دانش آموزان که تاکنون چنین تجربه طولانی در خانه ماندن را تجربه نکرده‌اند به دنبال راهکارهایی برای سرگرم کردن خود هستند.

زحمت والدین دانش آموزان برای نگه‌داشتن فرزندان در محیط خانه همراه با تشویق به درس خواندن و پر کردن اوقات فراغت، دوچندان شده است.

برای یافتن موضوع گزارش خودم در مورد قهرمانان شکست کرونا، در حال گشت‌وگذار در فضای مجازی بودم که طی چند روز کلیپ‌های جالب ورزش در خانه را از یک معلم ورزش در یزد مشاهده کردم و باکمی جست و جو توانستم این معلم فعال ورزش را پیدا کنم.

 درحالی‌که در گروه‌های فعال آموزشی خبری از معلمان ورزش نیست؛ آقای مجید جوادی پور معلم ورزش مدرسه پسرانه فرهیختگان پویا در یزد توانسته از ابتدای تعطیلات کرونایی با تلاش مضاعف و به‌صورت جهادی با ساخت کلیپ‌هایی ورزشی، دانش آموزان خود را بیش از گذشته به بازی‌های ورزشی علاقه‌مند کند.

آقای جوادی پور از این‌که درخواست خبرگزاری فارس را پذیرفتید تا کلیپ‌ها و تجربیات خود را در اختیار مخاطبان و عموم مردم قرار دهید بسیار سپاسگزاریم و در ابتدا بفرمایید چی شد معلم ورزش شدید و میزان تحصیلات خود و سوابق ورزشی خود را بفرمایید.

 

 با توجه به علاقه شدیدی که در بچگی به ورزش و بازی کردن داشتم و بعد از فعالیت حرفه‌ای که در رشته‌های شنا، هندبال، فوتبال، تنیس روی میز و فوتسال داشتم رشته تربیت‌بدنی را در دانشگاه انتخاب کردم. ترم سوم کارشناسی بودم که به پیشنهاد معلم ورزش دوره متوسطه خودم به‌عنوان معلم ورزش وارد همان مدرسه محل تحصیل خودم شدم. بعدها هم موفق شدم در کنار آموزش، ادامه تحصیل دهم.با تشکر از خبرگزاری فارس که این فرصت را در اختیار بنده قرارداد. دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزش هستم. حدود ده سال در مدارس استان سابقه تدریس دارم.

*چگونه ارتباط خود را به‌عنوان معلم ورزش بادانش آموزان در تعطیلات کرونایی حفظ کردید؟

با توجه به تعطیلی مدارس ارتباط بنده هم بادانش آموزان کم شد که با انجام ورزش‌های خانگی در قالب ساخت کلیپ تصویری و با تشویق این عزیزان به‌صورت فایل صوتی حرکات ورزشی و بازی را آموزش می‌دهم.

چون خودم دارای دو فرزند هستم و با مشکلات والدین در تعطیلات اجباری کرونایی مواجه بودم سعی کردم شادی و نشاط زنگ ورزش را که بیشتر دانش آموزان دوست دارند به خانه‌هایشان ببرم.

*به نظر شما بخش ورزش در خانه برای کودکان در مواقع بحران و غیر بحران آیا به‌عنوان یک چالش آموزشی می‌تواند به‌صورت تخصصی برنامه‌ریزی شود؟

با توجه به این‌که عقل سالم در بدن سالم هست و دانش آموزان با شادابی و نشاطی که به آنان تزریق می‌شود در فراگیری مباحث آموزشی به‌خصوص در این ایام موفق‌تر خواهند شد.

 این چالش باعث شد که بیش از بیش توجه مسؤولین نظام آموزشی را به خودش جلب کند که برای ورزش و تربیت‌بدنی دانش آموزان هم برنامه‌ریزی خاص و ویژه‌ای در سال‌های بعد داشته باشند.

*چه خاطراتی در این مدت خانه‌نشینی بادانش آموزان دارید؟

در روزهای اول قرنطینه که برای ورزش به پارک می‌رفتم به سفارش یکی از معلمان مدرسه بادانش آموزان چندجمله‌ای صحبت کردم و حرکات ورزشی انجام دادم و برای فضای مجازی مدرسه فرستادم.

 بعد از آماده شدن کلیپ و انتشار آن و این که دانش‌آموزی با لحن کودکانه خود برایم ابراز دل‌تنگی کرد بغض کردم و به حال و هوای مدرسه رفتم که خیلی تأثیرگذار بود.

برای ساخت کلیپ‌ها در خانه و فیلم‌برداری هم کلی ماجرا داشتیم که خودش پشت‌صحنه‌ای هست به‌طوری‌که برای هر کلیپ ده‌ها بار باید فیلم‌برداری می‌کردیم. همین‌که به فکر ساخت کلیپ و فیلم برای شاگردانم بودم وآنهافیلمشان را برای من ارسال می کردندوباهم ارتباط داشتیم کلی برای من خاطره‌انگیزاست.

*چقدر هزینه اینترنت شما بیشتر از گذشته شد و آیا پرداخت می‌شود؟

مصرف اینترنت که قطعابیشتر ازهمیشه بوده است و مجتمع آموزشی و مدرسه هزینه را پرداخت کرده‌اند. گرچه هزینه آن‌چنانی صرف این کار نشد و اگر هم پرداخت نمی‌شد برای بنده چندان مهم نبود. چون در کنار آموزش و ساخت کلیپ، خود من و فرزندانم باهم بازی می‌کردیم و سرحال و شاداب می‌شدیم.

*چقدر دانش آموزان از طرح شما در انجام حرکات ورزشی و بازی در منزل استقبال کردند؟

خدا را شاکرم استقبال فوق‌العاده‌ای از طرف دانش آموزان و خانواده‌ها شد و من هم سعی کردم از ورزش‌های دانش آموزان در ساخت فیلم‌های خودم استفاده کنم که انگیزه مضاعفی برای این عزیزان در انجام دیگر فعالیت‌های آموزشی باشد.

 این طرح قبل از این‌که من جایی دیده باشم از طرف مدیر مجتمع آموزشی به من پیشنهاد شد که با توجه به علاقه‌ای که دانش آموزان و حرف‌شنوی که در مدرسه از بنده حقیر دارند این کار انجام شود و بنده هم پذیرفتم و بدون هیچ اجباری و از روی علاقه و انگیزه بالا این کار را انجام دادم و فرزندانم هم به من کمک کردند.

*چه پیشنهادی به معلمان ورزش دارید؟ چرا در فضای مجازی خبری از دیگر معلمان ورزش نیست.

امیدوارم شاهد این باشیم که دیگر معلمان ورزش استان هم بیش از بیش در این امر و تشویق دانش آموزان به ورزش به‌خصوص در دوران تعطیلات کرونایی فعالیت داشته باشند.

*از تجربیات خود در این روزهای تعطیلات کرونایی و چگونگی تشویق دانش آموزان به ورزش و روحیه دادن به آنان برای در خانه ماندن بفرمایید.

در روزهای ابتدایی قرنطینه سعی در روحیه دادن دانش آموزان و ابراز دل‌تنگی با آن‌ها می‌کردم. روزبه‌روز که می‌گذشت و با جدی شدن این بیماری همه‌گیر با شعار در خانه بمانیم به تشویق و ترغیب دانش آموزان به انجام تکالیف درسی و مباحث آموزشی، اعتقادی و مذهبی، احترام به والدین و بزرگ‌ترها، یادگیری کارهای منزل و کمک به والدین و انجام کارهای شخصی خود و رعایت بهداشت فردی تأکید بیشتری کردم.

کم‌کم با انجام بازی‌های خانگی سعی در افزایش روحیه و سلامتی دانش آموزان داشتم و چون تعداد کلاس‌های مدرسه از اول تا ششم را در مدرسه داریم هر دانش‌آموز که علاقه‌مند بود می‌توانست کلیپ ورزش و بازی در خانه را برای معلم کلاس خود بفرستد و در فضای مجازی مدرسه منتشر می‌شد که همچنان ادامه دارد.

*اگر در پایان صحبتی دارید بفرمایید و نیز در مورد هر یک از کلیپ‌های بازی و ورزش هم برای آموزش بهتر توضیح دهید.

تشکر و قدردانی ویژه‌ای دارم از تمامی معلمان که این روزها همگام با پزشکان و پرستاران و دیگر مسؤولان و زحمتکشان این مرزوبوم برای سلامت و آموزش آینده‌سازان کشور عزیزمان خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کنند.

 سه کلیپ توپ‌بازی متفاوت هست که در هر فضایی می‌توان آن را انجام داد. شاید در ابتدا تصور کنید شبیه هم هست ولی باکمی دقت متوجه می‌شوید که حرکات پرتاب توپ در هر کلیپ متفاوت است که باعث افزایش تمرکز دانش آموزان می‌شود و نکته دیگر این‌که هر دانش‌آموز می‌تواند یک خلاقیت جدید به این بازی اضافه کند.

 

*حرکت سوم توپ بازی

 

در این کلیپ پایانی که کودک با فوت کردن لیوان را حرکت می‌دهد بسیار جذاب است و باعث تقویت تنفس و کاهش اضطراب کودکان می‌شود. تنها دو وسیله نخ و لیوان یک‌بارمصرف سبک نیاز داریم که نخ را از لیوان عبور می‌دهیم و به‌اندازه قد کودک از سطح زمین نخ را به دونقطه وصل می‌کنیم که می‌تواند دیوار یا صندلی باشد. بقیه کلیپ‌ها هم که روش یادگیری آن آسان است.

 

انتهای پیام/90030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول